Agenda

diumenge, 21 de juny del 2009

Operació bikini

Un estudi recent realitzat per una empresa de pa i brioxeria revela que només el 16% de les noies entre 25 i 45 anys se senten satisfetes amb el seu cos.
En l’enquesta hi han participat al voltant de 3000 dones de tot el conjunt de l’Estat Espanyol a qui s'ha preguntat sobre les seves principals inquietuds en relació amb el seu volum corporal. El 46% de les dones entrevistades creuen que per sentir-se agust amb el seu cos s’haurien d’aprimar més de dos quilos en aquesta “operació bikini”.

Des de Cau de Llunes reflexionem sobre aquesta estètica que ens imposa l’actual sistema patriarcal i capitalista. La publicitat ens bombardeja constantment amb imatges de dones boniques, perfectes de manera que el nostre valor com a persones queda reduït en allò que som i aparentem físicament. Aquesta pressió estètica ens força a actuar d’una manera concreta que enforteix els estereotips de gènere.
Més enllà, la publicitat consolida les actituds que s'associen al gènere femení: debilitat, submissió, passivitat, viure per als altres i no per a sí, etc. És per això que creiem que la publicitat té un paper molt important en la transmissió dels rols de gènere que cal que sapiguem analitzar.

LA PUBLICITAT TAMBÉ FA EL GÈNERE!


Us convidem al taller dinàmic que realitzarem per analitzar com la publicitat participa en la consolidació dels estereotips de gènere.