Tarragona ha estat triada per a acollir la
"beatificación de los mártires del S.XX en España", religiosos, la
majoria dels quals, van ser assassinats durant la guerra civil espanyola. Una
beatificació massiva que atempta contra la dignitat de tots aquells i aquelles
que lluitaren per la defensa de les llibertats col·lectives i nacionals
combatent el feixisme. Mentre uns són beatificats com a víctimes, la gran
majoria de persones assassinades víctimes d'una persecució política i
ideològica per part del règim franquista romanen encara a les cunetes i a les
fosses comunes.
Així doncs, d'una banda, rebutgem aquesta beatificació
massiva perquè l'Estat espanyol ha construït sobre la farsa de la transició
democràtica un mur d'impunitat que obliga a oblidar tots els assassinats
comesos per la dictadura feixista franquista. Dictadura a la qual l’església va
donar suport explícit des del cop d’estat. Els "mártires del S.XX en
España" són una mostra de la desigualtat existent entre el valor d'uns
morts i el d'uns altres.
D'altra banda, no és casualitat que aquesta beatificació
massiva se celebri a Tarragona. L’organització argumenta la tria d'aquesta
ciutat per la seva “tradició martirial”, però és evident que la tria està
relacionada amb la situació política actual, i el creixement del sentiment
sobiranista a la CAC. Probablement, també hi té molt a veure el fet que, de les
capitals de provincia, malauradament Tarragona s’ha caracteritzat per ser una
ciutat de capellans i militars.
De la mateixa manera, tampoc no és casualitat que l’acte es
desenvolupi el mateix cap de setmana en què també se celebra la Diada de
Hispanidad. L’acte havia de tenir lloc el 27 d’octubre, però es va avançar al
13 d‘octubre; així han pogut ofertar "packs" per a assistir a la
defensa de la "hispanidad de Cataluña" i a la beatificació massiva.
També rebutgem aquest acte perquè la beatificació massiva
vol ser una demostració de força de la Conferencia Episcopal Española, en un
moment en què l’església ha impulsat una ofensiva brutal contra les dones i les
persones homosexuals, atemptant contra els seus drets fonamentals per a decidir
sobre els seus propis cossos i la seva sexualitat.
A més, volem denunciar l'important paper que té l'església catòlica en temps de crisi.
Aquesta s'esforça per a apaivagar les revoltes socials, ja
que mitjançant la caritat llença un missatge de falsa solidaritat que només
pretén mantenir l'status quo del poder i la riquesa.
En aquest sentit, considerem imprescindible remarcar que cal
acabar amb els privilegis de l'església no només a aquesta ciutat (on per
exemple està exempta de pagar IBI), sinó arreu. De la mateixa manera que
reivindiquem l'expropiació de la riquesa regalada als bancs, després d’haver
estat robada al poble, també reivindiquem l'expropiació de la riquesa en mans
d'aquesta institució en forma d'habitatges, centres sanitaris, centres
educatius, etc. En aquest sentit, també reivindiquem que l’educació pública
sigui completament laica.
Per últim, denunciem la col·laboració de l'Ajuntament de
Tarragona, que ha permès que aquest acte es dugui a terme a la nostra ciutat i
els nostres carrers s'omplin de feixistes.
Per tot plegat, cridem ben fort: Contra el feixisme i
l’esgésia colpista, ni un pas enrere!
2 comentaris:
Em permeto respondre al manifest.
En el primer paràgraf, vostè critica que es beatifiquin els màrtirs i que hi hagi persones que restin a fosses comunes. Primer dir que força dels màrtirs romanen tampoc van rebre sepultura i que no sé què hauria de fer l'Església respecte a la gent que es a fosses, desenterrar-los? Es un total sense sentit. Beatificar-los? Per a la beatificació s'ha de demostrar cas per cas un miracle postmortem del que està en procés o que es demostri que aquest va ser assassinat per causa exclusiva de la seva fe, cosa que s'ha fet en aquests casos.
En el segon critiques el sistema polític instaurat en la transició, m'és indiferent el que refereixi a això, no he vingut a donar la raó o no. Sobre la desigualtat entre uns morts i uns altres, ho trobo una bestiesa, l'Esglèsia no canonitza a cap bándol, no canonitzarem a Franco (sectes com la Palmariana ho han fet) ni a Mola ni al tío Pepe de luchó con orgullo en el bando nacional. La tria de la ciutat de Tarragona es perquè es la província de la qual es va beatificar més persones i entre elles un bisbe, la resta, tenint o no un bisbe, van presentar menys causes o menys de les presentades van ser acceptades per a aquella data o segueixen en procés per a un futur. Sobre l'auge del moviment independentista, no comparteixo opinió, mostres l'Església confrontada amb l'independentisme, jo vaig participar a la via catalana i sóc catòlic, conec catòlics independentistes i vaig veure gents amb motius independentistes als cotxes, i tots els que conec es mantenen ortodoxos en la doctrina; es cert també que força a Espanya el ser creient es relaciona amb l'espanyolisme, a mi mai m'ha agradat això (mai m'ha agradat en general aquest ambient "pijo"), però és una realitat i el voler l'unitat d'Espanya o no es una simple opinió en el que no hi intervé cap afer moral.
En això torno a no coincidir, inicialment s'anava a fer el 27 però es va canviar per evitar la coincidència amb la Trobada de les Famílies amb el Sant Pare. L'intencionat era fer-ho el 27 i no el dia 13.
En el tercer em sembla que es fa us de la falàcia, pel que respecta al "dret a decidir sobre els seus propis cossos" crec que caldria recordar que el nadó pre-natal no forma part del cos de la dona, es tan senzill com fer una anàlisi d'ADN, i sobre l'homosexualitat, l'Església no pretén la prohibició de l'existència de la tendéncia ni res semblants, básicament seria una rucada prohibir quelcom que és, el que es mostra contrari es al matrimoni entre persones del mateix sexe considerant que el matrimoni implica una diferència de sexe entre els esposos, tampoc pretén prohibir l'acte sexual homosexual, només el diu immoral; si un no és catòlic i discrepa sobre la moralitat de mantenir relacions sexuals amb persones del mateix sexe no veig per què hauria de criticar a l'Església, es com si a mi no em sembla bé que els musulmans no menjin porc, ja s'ho faran ells.
Mantenir l'statis quo de poder i riquesa..., els bisbes i sacerdots cobren 900 al mes, si no m'equivoco, bruts. Poder i riquesa sense arribar al mileurisme... Sobre l'IBI, jo crec que si l'Esglèsia el paga, la resta de societats no lucratives també ho haurien de fer, sindicats, partits polítics, Creu Roja..., si s'aplica a un, s'aplica a tots, si no s'aplica a un, que no s'apliqui a ningú; simple coherència. En acabar aquest paràgraf, defenses un ensenyament laic, no veig en quin moment l'ensenyament no es laic, en les escoles públiques un pot demanar rebre l'assignatura de religió (o hauria de poder segons la constitució) i per defecte no es dona cap, a més que la religió com a asignatura no consisteix en una catequesis o apologètica d'aquesta, negar el dret de poder triar-la o no suposa confessionalitat en contra el fet religiós.
Part II:
A això m'agradaria afegir que l'Església espanyola ha demanat perdó en moments com en la LXXXIII Assemblea Plenària de la Conferència Episcopal o en la XC Assemblea Plenària de la CEE entre altres declaracions a nivell més particular com ara alguna de la Conferència Episcopal Tarraconense o declaracions fetes de forma individual.
També m'agradaria veure com els que exigeixen perdó perdonessin i desmanessin perdó per l'assassinat de milers de persones per causa religiosa (entre les diverses beatificacions ja en fan més de mil) o per accions com l'expulsió dels jesuïtes durant la República o la sistemàtica indiferència durant cremes d'esglèsies o violència contra el clergat en aquesta mateixa etapa. Probablement pensaràs que els que van sortir a protestar no tenen la culpa del que van fer els seus avis (per exemple, la CNT van estar implicats en les matances), considerant això, l'Església tampoc ho hauria de fer, jo no he donat suport al franquisme, però l'Església ha demanat perdó en diverses ocasions i ha perdonat.
Pau.
Publica un comentari a l'entrada