Agenda

dijous, 14 de juny del 2012

Carta d'una companya a la botiga de roba Oysho

Ahir dimecres 13 de juny, una militant de Cau de Llunes va esciure una carta a la botiga de roba Oysho, explicant un fet que li va passar en quan s'estava emprovant la part de baix d'una peça del biquini, tot i tenir una talla 38 de pantaló, només va trobar-se còmode amb una XL. Des de Cau de Llunes rebutgem aquest model que s'està venent i no concorda amb la realitat, fomentat encara més la pressió estètica i les seves perilloses conseqüències. Tot seguit us adjuntem la carta escrita per la nostre companya, en espera d'una resposta per part de l'empresa.

"Hola,


Mi nombre es Celia Camps Pérez formo parte del colectivo feminista Cau de Llunes de Tarragona y soy Psicóloga. Les escribo para poner de manifiesto una incidencia que me ocurrió el otro día en una de sus tiendas de Tarragona. Me fui a comprar un biquini y de la parte de abajo solo encontré una XL que me fuera bien. Mi talla de pantalón es una 38 por lo que consideró que el tallaje de algunas de sus prendas no se adapta a la realidad.
He estado revisando su política de compromiso donde hacen referencia a que tienen en cuenta el medio ambiente, a los animales, etc. creo que estaría bien que comenzaran a revisar las tallas para que se ajustarán a la realidad, convirtiéndose de esta forma en una política de compromiso más.
Que sus tallas no concuerden con la realidad quiere decir que están fomentando la distorsión de la imagen corporal de miles de mujeres lo que provoca inseguridades, baja autoestima, pudiendo conllevar a dietas alimentarias restrictivas que pueden derivar en un Trastorno de la Conducta Alimentaria.
Por ello y en nombre de Cau de Llunes pedimos que tengan en cuenta estas consideraciones ya que acciones como esta pueden ayudar al bienestar psicológico de miles de mujeres."